Datavask

Dersom kundene dine flytter, endrer navn, skifter adresse eller telefonnummer, er det ikke alltid at de informerer om dette. Med conzoom® vil kundedatabasen din alltid være oppdatert med korrekt kundeinformasjon.

Unngå returpost ved å få oppdatert kundeadresse og korrekt telefonnummer. Det kan være dyrt og tidkrevende å sende post forgjeves. Dersom du utfører en datavask, vil dette gi økt omsetning i butikken, bedre effektivitet og mindre returpost.

Vi tilbyr flere ulike løsninger for å oppdatere kundedatabasen din, for eksempel gjennom Folkeregisteret, teledata eller andre tilgjengelige datakilder. Vi anvender databaser som har konkret informasjon om nordmenns folkeregistrerte adresser, navneendringer, flyttemeldinger og personer som er meldt død. 

Vi tilbyr en gratis innledende gjennomgang av databasen din, hvor vi kan sannsynliggjøre hvor mange navn, adresser og telefonnumre som trengs å oppdateres, hvor mange som har flyttet og hvorvidt kunden er registrert som privatperson eller gjennom et foretak. Men viktigst av alt: I følge loven er du pliktet til å undersøke om kundene dine er frabedt markedsføring gjennom Reservasjonsregisteret. Dersom dette er tilfellet, kan du ikke henvende deg uten samtykke.   

Ring og få mer informasjon om datavask

Våre rådgivere sitter klare for å ta i mot dine spørsmål.

+47 95 111 373

Nedenfor finner du ofte stilte spørsmål med svar. 

Er det nødvendig å vaske kundedatabasen?

Ja - i løpet av en typisk måned er det gjerne 60. 000 privatpersoner som bytter adresse, 20.000 får nytt telefonnummer og 5.000 som utvandrer eller går bort. Virksomheter flytter også, da hele 4.000 virksomheter endrer adresse månedlig. Reservasjonsregisteret oppdateres hvert kvartal, og i følge loven er du forpliktet til å holde deg oppdatert på disse endringene. For å kunne utføre en datavask opp mot Reservasjonsregisteret, må du ha oppdaterte adresser, noe som betyr at du er nødt til å vaske kundedataene dine minst én gang i kvartalet.


Med andre ord, er det god grunn til å holde databasen oppdatert. På den måten unngår du å kaste bort både tid og penger på returpost, du reduserer sjansene for å motta henvendelser fra irriterte og misfornøyde kunder, og ikke minst: Du unngår juridiske problemer som kan føre til dårlige omtale i mediene.

Hva er Reservasjonsregisteret?

Når man melder seg inn i Reservasjonsregisteret, skal det bli enklere for privatpersoner å reservere seg mot uadressert reklame via telefonsalg og post. Før du henvender deg til kunder eller bedrifter, er du forpliktet til å forsikre deg om at den aktuelle kunden eller bedriften har beskyttet seg mot markedsføring.

Reservasjonsregisteret oppdateres hvert kvartal, noe som betyr at du også må være oppdatert på de siste endringer. Sørg for å vaske databasen din minst én gang i kvartalet, slik at du er på den sikre siden. På denne måten unngår du å henvende deg til kunder som er reservert mot reklame og/eller markedsføring. Ellers kan det komme til å koste deg dyrt, og du vil risikere å få dårlig omtale. I verste fall kan det ende med en politianmeldelse for manglende overholdelse av den gjeldende loven.

Hvordan fungerer datavask av kunder?
Reservasjonsregisteret oppdateres hvert kvartal, noe som betyr at du også må være oppdatert på de siste endringer. Sørg for å vaske databasen din minst én gang i kvartalet, slik at du er på den sikre siden. På denne måten unngår du å henvende deg til kunder som er reservert mot reklame og/eller markedsføring. Ellers kan det komme til å koste deg dyrt, og du vil risikere å få dårlig omtale. I verste fall kan det ende med en politianmeldelse for manglende overholdelse av den gjeldende loven.

Å sende post til feil adresse eller å ringe til et nummer som ikke lenger er i bruk, er både dyrt, tidkrevende, for ikke å snakke om bortkastede ressurser. Dersom du utfører en datavask, vil dette gi økt omsetning i butikken, mindre returpost i resepsjonen og større ROI.

Vi tilbyr flere ulike løsninger for oppdatering av kundedatabasen din, gjerne i samarbeid med ulike registre og offentlige datakilder. Vi anvender databaser som inneholder konkret kunnskap om alle norske virksomheter, samt deres endringer og flyttinger.  

Vi tilbyr en gratis innledende gjennomgang av databasen din, hvor vi kan sannsynliggjøre hvor mange firmanavn, adresser og telefonnumre vi kan oppdatere, hvor mange som har flyttet, og hvor mange av kundene dine vi kjenner privat eller offentlig. Men viktigst av alt: Det er ikke lov å drive markedsføring overfor virksomheter som har registrert seg i Reservasjonsregisteret. 

Ring og få mer informasjon om datavask

Våre rådgivere sitter klare for å ta i mot dine spørsmål

+47 95 111 373

Nedenfor finner du ofte stilte spørsmål med svar. 

Er det nødvendig å vaske kundedatabasen?

Ja - i løpet av en typisk måned er det gjerne 60. 000 privatpersoner som bytter adresse, 20.000 får nytt telefonnummer og 5.000 som utvandrer eller går bort. Virksomheter flytter også, da hele 4.000 virksomheter endrer adresse månedlig. Reservasjonsregisteret oppdateres hvert kvartal, og i følge loven er du forpliktet til å holde deg oppdatert på disse endringene. For å kunne utføre en datavask opp mot Reservasjonsregisteret, må du ha oppdaterte adresser, noe som betyr at du er nødt til å vaske kundedataene dine minst én gang i kvartalet.


Med andre ord, er det god grunn til å holde databasen oppdatert. På den måten unngår du å kaste bort både tid og penger på returpost, du reduserer sjansene for å motta henvendelser fra irriterte og misfornøyde kunder, og ikke minst: Du unngår juridiske problemer som kan føre til dårlige omtale i mediene.

Hva er Reservasjonsregisteret?

Når man melder seg inn i Reservasjonsregisteret, skal det bli enklere for privatpersoner å reservere seg mot uadressert reklame via telefonsalg og post. Før du henvender deg til kunder eller bedrifter, er du forpliktet til å forsikre deg om at den aktuelle kunden eller bedriften har beskyttet seg mot markedsføring.

Reservasjonsregisteret oppdateres hvert kvartal, noe som betyr at du også må være oppdatert på de siste endringer. Sørg for å vaske databasen din minst én gang i kvartalet, slik at du er på den sikre siden. På denne måten unngår du å henvende deg til kunder som er reservert mot reklame og/eller markedsføring. Ellers kan det komme til å koste deg dyrt, og du vil risikere å få dårlig omtale. I verste fall kan det ende med en politianmeldelse for manglende overholdelse av den gjeldende loven.

Hvordan fungerer datavask av kunder?
Reservasjonsregisteret oppdateres hvert kvartal, noe som betyr at du også må være oppdatert på de siste endringer. Sørg for å vaske databasen din minst én gang i kvartalet, slik at du er på den sikre siden. På denne måten unngår du å henvende deg til kunder som er reservert mot reklame og/eller markedsføring. Ellers kan det komme til å koste deg dyrt, og du vil risikere å få dårlig omtale. I verste fall kan det ende med en politianmeldelse for manglende overholdelse av den gjeldende loven.